torstai 6. kesäkuuta 2013

järkevää ajattelua my ass!

Mies: Ajattele nyt. Eiks olis paljon kivempi tehdä monta pikkureissua kesällä mieluummin kuin yhden, johon menee koko budjetti?
Minä: No joo, noinhan se olis järjellä ajateltuna hyvä tehdä, mutta kun minä niin haluaisin kauemmas. Ja lentokoneeseen. Kunnon irtioton.
Mies: Kyllähän sen irtioton saa täälläkin.
Minä: Ei saa sellaista totaalista! (puolikiukuttelevan lapsen äänellä)
Mies: Saahan. Ajattele nyt, tehdään kaikkea kivaa täällä.
Minä: Mm.
Mies: Ja sinä haluat varmaan shoppaillakin vähän kesällä?
Minä: Aika epäreiluista naruista nyt vetelet!
Mies: (nauraa voitonriemuisesti)
Minä: Haluatko sinä edes sinne Lontooseen?
Mies: No olisihan sinne kiva mennä.
Minä: (huokaisen)
Mies: Ajattele nyt. Voidaan mennä vaikka jokakesäiselle Turun reissulle ja vaikka käydä Tallinnassa..
Minä: Vai ruvetaanko oikein yltiöjärkeviksi ja hankitaan se uus laatikosto ja lavuaari kylppäriin ja ollaan kotona koko kesä! (kuivalla äänenlaadulla)
Mies: Joo! (innostuu)
Minä: Se oli vitsi. Kai minä tiedän mikä olis järkevintä, mutta en minä halua nyt ajatella mitään järkeviä hankintoja.
Mies: Mm-m.
Minä: ... No jos leikitään, ettei lähdetä sinne Lontooseen, vaan käytetään rahat moneen pienempään juttuun niin lupaatko harkita että mentäis vaikka syksyllä sellaiselle perjantaista maanantaihin -reissuun? Lennotkin saattaa olla silloin halvempia.
Mies: Lupaan.
Minä: ... No okei sitten.
Mies: (myhäilee tyytyväisenä)
Minä: Miksi pitää aina olla niin järkevä!!
Mies: (nauraa ääneen)

Minun oli siis määrä ostaa tämän kertainen Lontoon matka (mies tarjosi edellisen) ja minulla olikin jo rahat säästössä. Tietenkin tajusin, että jos sinne lähdettäisiin, muu loma menisi aika minimibudjetilla. Ja tajusin senkin, että sillä rahalla saisimme tehtyä vaikka kuinka monta kivaa pienempää juttua. Silti kauemmas lähteminen aina houkuttelee, eikä kaikkea jaksa ajatella järkevimmän kautta. Mutta sitten aina järjellä ajatteleva mieheni sai minut puhuttua ympäri! Pieni luopumisen tuska tässä on, mutta syksyisen reissun pieni mahdollisuus rauhoittaa mieltäni. Ja se, ettei nyt tarvikaan kituuttaa koko kesälomaa, vaan voimme oikeasti tehdä kaikkea täällä.

Onneks ei ole minun pyörä.


2 kommenttia:

  1. Me taas lähdetään loppu vuodeksi pois (ja toivon mukaan vähän alkuvuottakin), vietään joulu Espanjassa, joko saarilla tai mantereella ei tiedetä vielä.

    Syksyinen reissu Englantiin on kiva varmasti (silloin on esim Cath Kidston`in syysmallistokin ilmestynyt ja saatat löytää ihanan sadetakin ja saappaat tytölle, hih, samoin neuleita)...

    Me ei olla miehen kanssa ollenkaa noin järkeviä, me ollaan "impulssiiviostajia" joka joskus kyllä osuu omaan nilkkaan...heh. On se huyvä että joskus joku osaa olla järkevä, heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hienolta teidän loppuvuoden suunnitelmat!

      Ah, se saapasvalikoima! Katselin jo viimeksi sitä hienoa värikirjoa. Rakastan syksyä ja siihen liittyvät neuleet, saappaat ja muut ovat aivan ihania juttuja. :)

      Minä ihailen spontaaneja ihmisiä ja on hyväkin, ettei kaikkea ajattele järkevästi, vaikka se saattaakin välillä karahtaa omaan nilkkaan. :) Impulsiiviset ihmiset kokevat paljon asioita.

      Poista