perjantai 8. kesäkuuta 2012

kesä tulee ja jami haisee

Tämä kuva on parin vuoden takaa. Kynteni näyttivät kuulemma siltä kuin niissä olisi sieni, kiitos kultaiseen vivahtavan kynsilakkani. 
Onko muilla samaa ongelmaa? Kun tulee lämpimät ilmat ja aletaan käyttää kaikenlaisia ballerinoja tai muita kenkiä ilman sukkia, jalkojen käry on ihan kamala kun kengät otetaan pois jaloista. Minulla ei ole muulloin mitään ongelmaa jalkahikoilun ja hajun kanssa, mutta ilman sukkia hajusta tulee ihan infernaalinen – sama se, mitä materiaalia kengät ovat (ja sandaaleissa tätä ongelmaa ei tietenkään ole). Kerran olin sovituskopissa ja totta kai kengät oli otettava jaloista. Hetken päästä viereisestä kopista kuulin naisen sanovan kaverilleen: "hyi hitto mun jalat haisee!", mutta minä tiesin, että se lemulähde olin minä. Häivyin vähin äänin haisevine jalkoineni.

Olen kokeillut erilaisia jalkadeodorantteja, mutta eihän ne ole auttaneet. Pitäisikö kokeilla talkkia? Meneekö siinä sitten kengän sisustat ihan jauhoisiksi? Käytin jossain vaiheessa sellaisia hajunsyöjäpohjallisia ja ne olivat jopa ihan ok, mutta ei tarpeeksi. Kesäisin on ihan vakio, että kotiin tullessani menen pesemään jalat. On se muutenkin virkistävää, mutta ajattelen lähinnä kanssaeläjiäni. Ja toki itseänikin.

Kesällä onkin tosi kiva juttu mennä vaikka kenkäkauppaan. Ota siinä sitten omat kengät pois ja saastuta koko kioski. 

Ja yksi mikä on aika jännä juttu. Kesällä kantapäät kuivuvat ja halkeilevat helpommin kuin talvella. Luulisi, että se on just päin vastoin kun jalat saavat hengittää enemmän. Ehkä kylmempien ilmojen umpikengissä pieni jakojen kosteus aiheuttaa tämän. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti