keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

pasta alla plan b

Tähän päivään on sisältynyt varmaan miljona pientä ärsyttävää asiaa, mikä on nostattanut käyrääni loivasti, mutta varmasti. Illalla halusin siirtää ajatuksia muualle kokkailemalla ekaa kertaa feta-pinaattipastaa. Mun on pitänyt kokeilla sitä jo pitkän aikaa, koska yhdessä toisessa vakiolounaspaikassani tehdään perjantaisin tosi hyvää sellaista, joten halusin itse onnistua tekemään ihan törkeän hyvää. Meillä oli jääkaapissa pinaattia, mutta koska se oli ollut siellä jo jonkin aikaa, en ollut varma oliko se enää toiminnassa. Minä dille työnsin alkajaisiksi oikein nenäni sinne pussiin ja eipä aikaakaan kun koko kämppä haisi ihan pierulta. No pakkohan se oli sitten keksiä jotain muuta ja korvaavasta versiosta tulikin vahingossa tosi hyvää.

Pasta alla plan B

n. 20 pientä herkkusientä
Sipuli
2 valkosipulin kynttä
Tuoretta basilikaa
Öljyä
2,5 dl ruokakermaa
Suolaa
Mustapippuria
Pennepastaa oman tarpeen mukaan

Laita heti pastavesi kiehumaan. Heitä voita, pilkotut valkosipulit ja sipulit kuumaan pannuun. Kuullota. Murskaa fetajuusto kerman sekaan ja sotkota sekaisin. Lisää pasta kiehuvaan veteen ja laita sinne tilkka öljyä. Pilko sienet siivuiksi ja laita pannulle. Paistele niitä muutama minuutti ja lisää sitten fetakermaseos. Mausta oman maun mukaan suolalla ja mustapippurilla. Revi joukkoon tuoreita basilikan lehtiä. Ota pasta kiehumasta ja valuta. Taatusti tulee vielä parempaa kun sekoitatat pastan kastikkeen kanssa ja annat muhia vielä hetken. Ripottele annoksen päälle parmesania.

Tässä vaiheessa korostan, että minä olen meidän perheessä se, joka tekee vähemmän ruokaa. Se johtuu ehkä siitä, että mies tykkää enemmän ruoanlaitosta ja minä siivoamisesta. Työnjako on siis yleensä selvä. Kyllä minä osaan tehdä, mutta sitten teen niitä tiettyjä samoja ruokia. Nyt olen vasta innostunut kokeilemaan kaikkea uutta. Sujuu se kokemattomammaltakin..

Vielä minä teille sen pinaattipastan näytän! Ja yhden toisenkin pinaattiohjeen. Odottakaa vaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti